UNIOHID
társadalmi és gazdasági innováció
- Az első hallásra bizarrnak tűnő ötlet "jövőképes"-eknek
sem nem bizarr, sem nem ötlet, hanem többszörösen végiggondolt
gondolat: innováció és (alkalmasint nagy) üzlet.
- A száz évvel ezelőtti (a honfoglalási) millenniumra épültekkel
büszkélkedünk ma is; az államiságunk millenniumára, tehát ma is kell
valami maradandót, a mára, az ezredfordulóra jellemzőt építeni,
ami majd 100 év múlva is látható. A jól megválasztott "eiffel-torony"
nem csak turisztikai és üzleti szempontból, de társadalom-lélektanilag
is fontos; a pártok feletti (de pártok által is támogatható) részleges
nemzeti konszenzust, az egészséges öntudat ébrentartását is
szolgálja.
- Az ezredfordulón megörökítésre méltó, a jövőt szolgáló, domináns
jellemzők nálunk: az európai uniós gondolat, az ún. szociális piacgazdaság,
a turizmus, a múltban és a jövőben is meglévő innovatív erő, a tudástársadalom.
Ezeket is kell szimbolizálnia és szolgálnia az új, a mai millennium
alkalmából épülő objektumnak.
- Az UNIOHID reális és/vagy virtuális változata nem közlekedési
híd, hanem sétáló és üzleteket sorakoztató építmény a Duna felett,
turisztikai látványosság, amely (az internet révén) az egész világból
vonzza a látogatókat amellett, hogy reális és virtuális (internetes)
üzletként működik, hatalmas nemzeti és üzleti (világ-) reklámerővel.
UNIOHID
A volt Kossuth híd pesti hídfőjétől a Batthyány térig vezető, felülnézetben
hullámalakú, sétáló és rangos üzleteket sorakoztató építmény, az
UNIOHID valamint fényjátékkal előállított tükörképe a Parlamentnél
impozáns látványosság az államiságunk millenniuma alkalmából, ami
több jelentéssel is felruházható (a hullámalak, a logisztikus görbe
mint növekedési tendencia, ezer év stb).
A megépülésig csak virtuális változatban létező (az interneten
"bejárható") üzlethíd olyan reklámerővel hat, hogy a megépítés költségeit
előre kitermeli a leendő reális üzletek bérleti jogának 8...10 éves
előre eladásával. A rangos és világreklámot jelentő üzletek bérlői
lesznek célszerűen az EU-államok, a Duna-mentiek,
világcégek és természetesen jellemző magyar vállalkozások.
A virtuális változat a reális objektum megépülte után is fennmarad
hatalmas reklámerővel vonzza a világ minden részéből az idelátogatni
akarókat, az UNIOHID-at, Budapestet, Magyarországot élőben is látni
kívánókat.
A Batthyány tér rendezésével ("UNIOHID"-szálloda, az UNIOHID-on
lévő "kirakatüzletek"-nek megfelelő, nagyobb mennyiséget tartó raktáráruház
stb), a Kossuth tér közlekedésének némi módosításával, ill. az UNIOHID
és tükörképe reális és virtuális változatának megvalósításával méltót
alkotunk.
Az UNIOHID nagy trouvaille és igazi hungaricum lesz, unokáink
unokái és majdani turisták is látni fogják. Az UNIOHID-projekt pedig
különös jelentőséggel bír az EU-csatlakozás valamint a
Várnegyeddel együtt át- és bejárható, az élő Dunával unikális
sétáló, "nagy Belváros" ügyében.
"ÜZLET MÁSKÉP(PEN)"
Ha azt mondom: Párizs, azt mondod: Eiffel-torony; ha azt mondom:
Eiffel-torony, azt mondod Párizs. (Valahogy így "működik az imázs".)
|